Měření rychlosti na nové dálnici D4. Nalezeno řešení.

Měřit se bude jen na 2 místech zároveň, v každém směru jedno.

Zítra, 17.12. se otevře nová dálnice D4 Via Salis, směřující z Příbrami na Písek. Součástí technického vybavení dálnice je kromě téměř 200 kamer, vysokorychlostní váhy či deseti meteostanic i systém umožňující úsekové měření rychlosti po celé délce 32 kilometrů dlouhé nové dálnice. Měřených úseků mělo být osm. Po vlně kritiky ministerstvo omezilo využití instalované techniky.

Měření rychlosti bude spouštěno v příštím roce pouze na náhodně vybraném jednom úseku směrem do Písku a jednom směřujícím do Prahy. Půjde vždy jen o úseky mezi jednotlivými sjezdy, přičemž nejdelší měřený úsek je o délce 3 350 m, nejkratší je v délce pouze 640 metrů. Na aktuálně aktivní měřený úsek však budou řidiči upozorněni těsně předcházející informační tabulí.

O nastavení režimu měření a snížení počtu měřených úseků na D4 jednal ministr dopravy s policií a obcemi Příbram a Písek, které budou vyřizovat pokuty za překročení povolené rychlosti a výnosy půjdou do jejich rozpočtu.

Podobně je úsekové měření v běžném provozu instalováno na silnici I/3 kolem Benešova, ale také např. v tunelech na Pražském okruhu, na dálnicích D1, D5 nebo na D8. Měření rychlosti probíhá také v tunelovém komplexu Blanka.

Objednávka zněla jasně.

Zařízení umožňující úsekové měřit rychlosti a váhu nákladních aut jsou součástí projektu D4 již od samého počátku. V roce 2021 zadalo ministerstvo dopravy (ministr dopravy Karel Havlíček) požadavek na technické vybavení dálnice, včetně plošné kontroly kamerového měření.

Truck.