Nábor řidičů: Kde firmy nejčastěji chybují
Šetříme a hledáme řidiče jen ve skupinách na Facebooku
- Facebookové skupiny mohou vypadat lákavě díky vysokému počtu členů z oboru. Avšak při bližším pohledu zjistíme, že až 80 % lidí v těchto skupinách práci nehledá. Tito členové se spíše baví, veřejně hodnotí firmy a komentují inzeráty. Uchazeči, kteří zde práci hledají jsou vystaveni těmto „ověřeným“ informacím o vaší firmě. Ve většině případů tyto uchazeče ztrácíte a co víc, vaše negativní pověst si začne dále žít svým životem a způsobovat potíže v budoucnu.
Řešení: nevzdejte to s Facebookem úplně. Vyberte si profesionální stránky, které umožňují uzamknout diskuse pod inzeráty. Vaším cílem je najít nové zaměstnance, ne zabřednout do internetových hádek.
Skrýváme se a veškeré informace podáváme až při osobním pohovoru
- Je to tak. Spousta firem se stále obává do inzerátu napsat, co nabízí. Buďme k sobě ale upřímní. Trh práce zamrzl a většina firem nabízí podobné podmínky. Uchazeč půjde logicky spíše na pohovor někam, kde již předem ví, co ho čeká, než aby kupoval zajíce v pytli.
Řešení: nebojte se otevřít a řekněte uchazečům, kolik si u vás vydělají.
Nekomunikujeme a necháváme uchazeče čekat
- Mnoho firem vynakládá čas a peníze na inzerci a nábor, ale poté s uchazeči nekomunikují. Pokud firma nevnímá nábor jako prioritu, může se jí to vymstít ztrátou kvalitních uchazečů, času a peněz.
Řešení: odpovídejte uchazečům co nejrychleji po obdržení jejich reakce. Pravděpodobně kontaktovali více firem zároveň.
Utrácíme zbytečně na zázračné nábory
- Nábory se dají realizovat bez úspěchu, s úspěchem nebo velkým úspěchem. Většinou si každá firma projde všemi. Proměnných je mnoho a je mezi nimi čas, lokalita i druh pozice. Pokud vám ovšem někdo slibuje zázraky za desítky až stovky tisíc korun, pak buďte obezřetní. Nedostatek pracovníků je velkým lákadlem pro nové a nové agentury a marketéry, kteří vám nechtějí pomoci, ale chtějí primárně vydělat.
Řešení: při výběru agentury buďte opatrní a řidiče hledejte tam, kde skutečně jsou a kde skutečně hledají práci.
Nepracujeme s emocemi
- Většina pracovních nabídek na internetu má standardní strukturu „o nás“, „požadujeme“ a „nabízíme“. Chybí přirozenost, lidské sdělení a emoce. Právě tyto prvky mohou učinit vaši nabídku a firmu výjimečnou.
Řešení: experimentujte s texty, měňte sdělení, přidávejte obrázky a videa. Hledejte agentury nebo portály, které rozumí profesi řidiče a mohou vám poradit.
Nechápeme potřeby uchazečů
- A tady možná udeříme hřebíček na hlavičku. Okolní svět i řidiči se za posledních několik let velmi změnili. To, co bylo dříve pro řidiče lákadlem, je nyní překážkou. Cestovat lze i bez návěsu za zády a čas strávený s rodinou vyhrává často i nad penězi.
Řešení: i dlouhé turnusy, autopřepravníky nebo fyzicky náročnější práce si své uchazeče najdou. Bude ale nutné počítat s tím, že nábor bude časově náročnější.
Výše uvedená opatření vám mohou pomoci lépe zvládnout nábor nových řidičů a minimalizovat potenciální problémy.