V Německu se opět diskutuje o omezení rychlosti na dálnicích

Německé policejní odbory žádají vládu omezit rychlost na dálnicích. Ani v Německu však není rychlost na dálnicích neomezená.

V Německu sílí hlasy za omezení rychlosti na dálnicích. K alianci organizací apelujících na vládu za určení limitů se nově přidaly i silné policejní odbory, spolky na ochranu přírody a sdružení chodců FUSS. Odborníci na bezpečnost silničního provozu v SRN v současnosti prosazují další omezování nejvyšší dovolené rychlosti na dálnicích, neboť podle statistik dopravní nehodovosti téměř 70 % usmrcených na dálnicích je na úsecích, kde je rychlost stanovena pouze jako doporučená. Zavedení limitů by mělo navíc snížit spotřebu, a tedy i náklady na pohonné hmoty.

Často se hovoří o tom, že v Německu lze po dálnicích jezdit neomezenou rychlostí. Není to však zcela pravda. Alespoň to není tak jednoduché. Jistá omezení existují.

Pokud se podíváme na rychlostní limity na německých silnicích, dojdeme pro někoho k možná překvapivému závěru. Na přibližně jedné polovině délky není rychlost nikterak omezena. Platí tu jen všeobecné doporučení dodržovat limit 130 km/h. Asi třetina dálnic má trvalé omezení rychlosti a zbytek se řídí hustotou dopravy a dalšími faktory. Důležité je však vědět, že toto pravidlo platí jen a pouze pro osobní automobily a obytné vozy do 3,5 tuny. Pokud tedy pojedete po dálnici v Německu s obytným vozem nad 3,5 tuny, neomezená rychlost se vás netýká. V takovém případě musíte dodržovat maximální rychlost, kterou povoluje zákon. Pokud ji nedodržíte, setkáte se s vysokými pokutami za rychlost.

Nově navrhovaná maximální rychlost by podle policejních odborů měla být 130 km/h, podle některých členů aliance dokonce jen 120 km/h. Spolkový úřad pro životní prostředí podle odborů vyčíslil účinnost omezení rychlosti na dálnicích a snížení rychlosti mimo zastavěné oblasti na úsporu až 11,7 milionu tun CO2 ročně.

S výzvou k okamžitým úpravám rychlosti se odbory a dalších celkem 14 organizací obrací na novou vládu, která vzejde z blížících se předčasných voleb v Německu. Tvrdí, že podle průzkumů je pro omezení rychlosti na dálnicích asi 63 procent Němců.

Truck.